Deklaracja dostępności

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.mops-lubon.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Część dokumentów jest niedostępna cyfrowo - np. opublikowana w formie skanów (powód: Dokumenty zostały utworzone w formie papierowej i jedyna możliwość cyfryzacji to skan.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w opraciu o analizę dostępności cyfrowej.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Katarzyna Kończal

Na podstawie Art.18 (1-6):
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7:

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Budynek składa się z parteru i dwóch pięter. Parter jest częściowo przystosowany do obsługi klientów z niepełnosprawnościami. Na parterze budynku znajduje się biuro obsługi klienta.

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek znajduje się przy ul. Źródlanej 1 posiada trzy wejścia A, B i C. Aktualnie dla klientów przeznaczone jest tylko wejście A, które posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście A stanowi dostęp do Biura Obsługi Klienta, które znajduje się na parterze budynku.

Dostosowanie korytarzy

Szerokość wejścia i korytarza prowadzącego do Biura Podawczego pozwala na wjazd i poruszanie się wózkiem inwalidzkim [z wyłączeniem wózków elektrycznych].

Dostosowanie schodów

Do każdego z wejść prowadzą schody. Schody do wejścia A i C posiadają poręcz. Natomiast schody do wejścia B nie posiadają poręczy.

Dostosowanie wind

Brak wind w budynku.

Dostępność pochylni

Budynek posiada pochylnię przy wejściu A do budynku.

Dostępność platform

Brak platform w budynku.

Dostosowanie parkingów

Brak miejsca parkingowego zarezerwowanego dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie toalet

Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku można wejść z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

Brak dostępu do tyflomap.

Dostępność alfabetu brajla

Brak dostępu do informacji w alfabecie brajla.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2023 09:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Edyta Dowhan
Ilość wyświetleń: 267
20 marca 2025 11:14 (Edyta Dowhan) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
20 marca 2025 11:11 (Edyta Dowhan) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
20 marca 2025 11:11 (Edyta Dowhan) - Aktualizacja deklaracji dostępności.